20 januari 2011

kanske dags berätta allt nu, när det bara är en och en halv vecka kvar.. vi bestämde oss för att sikta på söndagen den 30 januari.
och vad är det då jag ska göra?
jo, jag ska flytta till thailand. men inte pernanent. och ja, och får för mina föräldrar, de ser det som en stor chans och möjlighet för mig. för om tio år kanske jag inte kan resa och så, då kanske jag har familj osv. och nu är även ett bra tillfälle eftersom att mina föräldrar fortfarande kan hjälpa mig ekonomiskt.
de kommer och hälsar på mig, och jag kommer även åka hem en gång om året.
eftersom att jag ska studera där i tre år så är det väl tänkt att jag ska stanna så länge. vi har inte sagt nån tid eller så som jag ska stanna. ni kanske tycker att det låter hur oseriöst som helst. men om jag vill hem så är det bara att köpa en flygbiljett hem. jag ska iaf få visum för ett år nu, sen kan man förlänga det om man vill.
och det här är någonting jag har velat gjort väldigt länge, så det är inget jag har bestämt över en helg. och detta krävs många samtal om försäkring, visum, skola osv. och krävs även mkt pengar, visum kostar pengar, försäkring kostar pengar, flyg kostar pengar, mat kostar pengar, transport kostar pengar. ja, allt kostar pengar. jag kommer att leva mkt begränsat i thailand. det ända jag har gratis där är boende, som mina underbara fina vänner där bjuder mig på, vilket jag är mkt tacksam över.
ända sen jag kom hem från semestern där nere har jag mått dåligt psykiskt och jag känner att jag mår bättre i thailand än i sverige för jag tycker mer om deras kultur, klimat, mat osv. jag känner nästan att man blir deprimarad av svenska vintern! även fast jag är en riktig mammagris så kommer jag nog må bättre där. för att jag vet att min mamma alltid finns där och stöttar mig, vi kommer att prata i telefon, för det finns kort att köpa så att man ringer nästan gratis till thailand. och även skype. sen nu kommer hon komma ner dit i april (förmodligen) och min moster kommer i mars, och min pappa i juli. sen kommer mamma som vanligt i jul.
och jag vet att alla flytta dit är inte samma sak som att ha semester, jag vet det.
vi har även många thaikompisar där, och även många svenskar. så jag kommer inte vara ensam!
.
ni får gärna ställa frågor och sånt. men snälla, jag ber er. och jag hoppas att ni förstår att jag har kollat upp allt man ska göra och fixat allt. så ni behöver inte komma och säga massa saker jag redan vet.
men som sagt, om ni har frågor, fråga gärna! :)

Kommentarer
Postat av: amanda

SV, HAHA SKOJA INTE!! :D



En fråga - får man komma & hälsa på? Höhö :)

Vad ska du plugga där, alltså vad för skola? :)

2011-01-20 @ 13:21:13
URL: http://rosajordgubbar.blogg.se/
Postat av: Maria Bergqvist

Shit värsta coolt jö, Hoppas att du kommer få det bra där i Thailand. Kommer sakna dig massor på planen och även annars. För du är Kung som back!



Hoppas vi kasnke ses någon gång. Ha det bra

kram Maria :) <3

2011-01-22 @ 18:42:24
URL: http://mariabeeergqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0